HTML

A második nap

2014.04.26. 21:20 Gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskola

A mai nap fantasztikus volt. Reggel hétkor keltünk, felöltöztünk és reggelizni mentünk. A reggeli svédasztalos volt. A buszsofőrökkel egy asztalnál ültünk, akik egész végig nevettettek minket.

Reggeli után összepakoltunk, felszálltunk a buszra és elindultunk Tordára. Útközben Robi megtanított minket tízig számolni románul. Nemsokára odaértünk a tordai sóbányához. Csatlakozott hozzánk a egy sóbányai idegenvezető, Bartha Judit. Sok érdekes dolgot néztünk meg. Valahol a magasban nagyon tériszonyom volt. Sok lépcsőn mentünk be egy terembe, ahol többféle szórakozási lehetőség közül választhattunk. Az óriáskereket én is kipróbáltam, és nagyon élveztem. A sóbánya megtekintése után megnéztük a város nevezetességeit és pizzát is ettünk. A városnézés tartalmas volt, de sajnos jött értünk a busz. A Tordai-hasadék felé vettük az irányt. Nagyon szép tájat láttunk, rengeteg barlanggal és hidakkal. Ez a túra nagyon tetszett, hoztam emlékbe két szép követ.

A vacsora húsleves és káposzta volt, a desszert pedig sütemény.

Holnap egy még hosszabb túra vár ránk.

Szombath Laura 7. b

Ma reggel fél kilenckor megreggeliztünk. Ezt követően elindultunk a tordai sóbányába, ahol megcsodálhattuk a fantasztikus sóképződményeket. Több mint 90 méter magasságból láthattuk a csónakázó tavat és a nagy teret, aminek magas sótartalma sikeresen gyógyítja a légúti betegeket.

Ezt követően Torda belvárosát nézhettük meg, ahol a vásárban kürtős kalácsot is vehettünk.

Itt a pizzázás után a Tordai-hasadékhoz mentünk. Emberpróbáló ösvényen kellett végigmennünk, és egy rövid pihenőt követően újra nekivágtunk a csúszós kövekkel teli túrának. Fáradt fejjel, de annál nagyobb akaraterővel küszködtük fel magunkat a buszra.

Csodálatos volt ez a nap, de a holnapi napot még jobban várjuk!

Ács Lili, Cseh Boglárka, Csépány Alexandra, Lakatos Zsófia  7.b

Megérkeztünk a tordai szállásra, ahol egy idős néni nagy szeretettel fogadott minket. Megmutatta a szobákat, nagy egyezkedés után megosztoztunk rajta. Hagyományos, régi torockói házban, rengeteg szépen hímzett terítő és sok-sok szeretet fogadott minket.

Kovács Cintia 7. b

A második napon a reggeli után elhagytuk szállásunkat és elindultunk a tordai sóbányába. Egy hosszú alagúton indultunk el, és minél beljebb mentünk, annál több sót láttunk lerakódni a falon. Több ezer tonna, szinte 99%-ban NaCl (nátrium-klorid) nevű anyagot tartalmaz, amelyet köznéven konyhasónak hívunk. Egy hatalmas „beszélő” barlangba is bekiálthattunk, melynek olyan visszhangja volt, hogy 16-szor ismételte kiáltásunkat. Mihelyt beértünk a sóbarlangba, egy hatalmas szakadék tárult elénk, vagy inkább alánk, amelybe lépcsőn ereszkedtünk le. Itt hatalmas óriáskereket is kipróbálhattunk. Ezután kicsit visszatérve a külvilágba városnézésre indultunk, ahol épp egy vásárba csöppentünk, ahol finom kürtős kalácsot ehettünk. Itt megnéztük a fejedelmi palotát, a református és katolikus templomot. Robi, az idegenvezetőn sokat mesélt a város viszontagságos történetéről. Ebédet is rendeltünk, finom pizza formájában. Egy bevásárlóközpontban bevásároltunk, majd indultunk a tordai hasadékba. Itt egy kicsit félelmetes és veszélyes, de annál kalandosabb túrán vehettünk részt. Ezután indultunk Torockóra, arra a helyre, amely a szállásunkat fogja biztosítani a következő két éjszakán. Egy gyönyörű, Székelykő nevű szikla mellett fekszik a „házunk”. A holnapi napon ide fogunk túrázni. Izgalommal telve várom a következő napot.

Kiss Norisz 7.c

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.