HTML

Az első nap

2014.04.25. 08:16 Gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskola

Egyszer volt, hol nem volt az Óperenciás- tengeren is túl, Erdélyben volt egy busz. Abban a buszban 43 gyerek utazott velem együtt, hogy megtekintse Erdély látványosságait. Először egy nagy bazilikában jártunk Nagyváradon, ahol pompás díszítésű falak fogadtak.

Királyhágón keresztül folytattuk utunkat, ahol megkóstoltam életem első mici-t, ami nagyon ízlett. Ezután Bánffyhunyadon tekintettük meg a református templomot, majd Körösfőre érkezve Vasvári Pál emlékművét néztük meg. Folytatva utunkat Kolozsvárra érkeztünk, amely Románia egyik legnagyobb városa. Itt a Szent Mihály templomban egy misébe hallgathattunk bele, majd megnéztük Mátyás király szobrát az előtte álló téren. Elgyalogoltunk Mátyás király és Bocskai István szülőházához is. Mindeközben sok hasznos információt szerezhettünk a minket kísérő idegenvezetőtől.

Nádasdi Bálint 7.c

Ma meglehetősen korán kellett felkelnünk, 5.15-kor már az iskola előtt álltunk nagyon, de nagyon fáradtan, de annál nagyobb vigyorral az arcunkon. Gondoltuk, majd a buszon pihenünk, egy kicsit, de mondanunk sem kell, nem sikerült. Természetesen, amikor átléptük a határt és elkezdődtek a programok, már bármelyik pillanatban el tudtunk volna aludni, aztán mégsem volt kedvünk aludni. Többek között számos csodálatos templomot is meglátogattunk. Ezekről írhatnánk egy pár oldalon keresztül, de sajnos senki sem tudná átélni azt a gyönyörűséget és csodálatot, csak az, akit járt már ezeken a helyeken. Ez a napunk nagyon tartalmas volt. Voltunk Kolozsváron a Szent Mihály templom előtti téren, a Vasvári Pál emlékműnél és még tömérdek szép helyen, de nekünk ezek voltak a kedvenceink.

Ha tehetitek, látogassatok el ide!

Olasz Blanka, Sönperger Nóra 7.a

Ma nagyon sok minden tanultunk. A mai még csak az első napunk volt, mégis rengeteg élménnyel gazdagodtunk. Nagyon remélem, hogy a többi nap is ilyen érdekes lesz!

Veréb Zsófia 7.c

Az első nap igazán kalandteljes, de fárasztó volt.

Korán reggel, fél 6-kor indultunk az iskola elől. Egyszer-kétszer megálltunk útközben, de gyorsan eltelt a körülbelül öt órás út. A határt akadály nélkül átléptük, gyorsan Nagyváradra értünk, ahol csatlakozott hozzánk az idegenvezetőnk is. Itt láthattuk Erdély legnagyobb barokk stílusú bazilikáját, ahová történetesen Szent László is el lett temetve. Következő megállónk a Királyhágó volt. Itt az érdeklődők ehettek egy mici nevű finomságot, ami különféle húsok kolbászba sűrített változatát jelenti. Ezek után Bánffyhunyadra mentünk, ahol megnézhettük a református templomot, majd Körösfőre érkezve Vasvári Pál emlékművénél felidéztük az 1848-49-es szabadságharcról tanultakat. Következő napirendi pont Kolozsvár megtekintése volt. Itt láthattuk a Szent Mihály templomot, Mátyás király szobrát, Mátyás és Bocskai szülőházát és a Farkas utcai református templomot.

A városnézés után elfoglaltuk szállásunkat és megkaptuk jól megérdemelt vacsoránkat.

Izgatottan várjuk a következő napot.

Kiss Norisz 7.c

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.